Plickers – promena ritma na času

U maju sam pisao o izvanrednom MOOC Kreativna upotreba tableta u školi. U to vreme sam odslušao još jedan isto tako odličan i primenljiv MOOC pod nazivom Powerfull Tools for Teaching and Learning : Web 2.0 Tools. Tamo sam saznao za nekoliko softvera koji su vrlo primenljivih u našim uslovima. Jedan od njih je i Plickers. Uz World Education Games ovo je još jedan odličan začin za dobro skuvan čas.

Plicker je jednostavna, a moćna IKT alatka koja omogućava nastavnicima da prikupe podatke o formativnom ocenjivanju u realnom vremenu bez potrebe da učenici imaju pristup nekom uređaju.

Koristim ga od maja vrlo često kao IKT dodatak času. Kada se izuzme vrlo siromašan nivo izveštaja sve ostalo je za pohvalu. Besplatan je i primenljiv u skoro svim predmetima na skoro svim nivoima (razredima). Lak za implementaciju i primenu. Za razliku od drugih IKT primena gde vam za bilo kakvu ozbiljnu primenu treba mesec dana rada, računarska učionica, obuka za učenike, širokopropusni internet  ovde vam za primenu u učionici treba bar sati rada i telefon na kom imate internet.

Primenljiv je u svakom predmetu gde imate ponavljanja nekih pravila, proveravanja datuma, pojmova, drilovanja bilo kakve vrste. Vrlo lako i brzo možete proveriti znanje celog razreda. Ne postoji lakši i brži način da saznate nivo usvojenosti znaja svih učenika. Zamislite koliko vam vremena treba da svi učenici odgovorite na pet pitanja. Sa ovim softverom za pet pitanja vam treba od 5 do 15 minuta zavisno od vrste pitanja.  Zavisno od vremena koje hoćete da potrošite postavljate jedno ili nekoliko pitanja. Ovaj način proveravanja možete koristiti samo za vežbanje, a možete i za ocenjivanje.

Jedan od glavnih razloga što sam ostavio moj verni Samsung telefon i prihvatio se Android čuda je taj što sam shvatio da moram prihvatiti činjenicu da me učenici sve teže shvataju jer ne pričam njihovim jezikom. Hteli ne hteli moramo se menjati kako se menja okruženje i primenjivati u nastavi sve ono što može da pomogne i nama kao nastavnicima i njima kao učenicima.

Primena ovakvih IKT rešenja u učionici  je višestruko korisna. Motivacija je daleko veća, učenici su raspoloženiji, oni traže da se ovako ispituje, kada zvoni svi pitaju „Zar je već prošao čas?“.

Prednost ovakvih softvera je u lakoj i brzoj implementaciji i primeni. Nije potrebno da idete ne neki seminar pa onda satima i nedeljama se mučite sa doterivanjem, pronalaženjem caka da nešto proradi, doterivanjima, frustracijom. Pa se pitate „Čemu ovo služi, a uz to i ne radi“. Mislim da većina zna o čemu govorim.

Registrujete se na Plickers sajt, dodate odeljenja, dodate učenike (ovo najduže traje),  spremite pitanja po folderima, instalirate Plickers na svom telefonu i spremni ste za rad. Kako to radi pogledajte u ova dva uputstva za rad : Plickers na racunaru  i Plickers na telefonu.

Primena na času je jednostavna. Ispišete pitanje i odgovore na tabli (ili koristite video bim). Učenici urade, nađu odgovor na tabli (pod A, B, C ili D), podignu svoju karticu sa odgovorajućim slovom na vrhu kartice, vi snimite kartice i imate sve odgovore na telefonu.

 

Advertisements

O DaNe

Math teacher and IT expert with nearly 30 years of experience with interest in math, astronomy, life long learning, dance, music.
Ovaj unos je objavljen pod IT, Obrazovanje. Zabeležite stalnu vezu.

4 reagovanja na Plickers – promena ritma na času

  1. Povratni ping: Plickers | Lola u svetu brojeva

  2. Povratni ping: IKT? Da. Ali kako. | Matematika i oko nje

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s