Svetska nedelja novca

„Ko uči znaće, ko štedi imaće.“ Narodna poslovica

Obeležavanje Svetske nedelje novca ima za cilj unapređivanje finansijske kulture mladih i uključivanje finansijskih, socijalnih i životnih veština i znanja u proces nastave.

Na sajtu Narodne Banke Srbije i projekta eProsveta možete naći dosta materijala na ovu temu. Koleginica Gordana Rackov i ja smo iskoristili ovu nedelju da učenicima trećeg, šestog i sedmog razreda približimo ovu temu kroz radionice, predavanja, prezentacije i diskusiju na redovnim časovima matematike.

Prvo smo kroz prezentaciju „Dinar – naš novac“ učenicima svih razreda pokazali kratak pregled istorijata našeg novca i kako se izgled apoena menjao kako se menjala vlast. Zatim su učenici trebali da napišu za koje sve zemlje znaju njihove valute. Primetili smo da učenici uglavnom znaju za euro u EU i Crnoj Gori, kunu u Hrvatskoj, marku u BiH, da retki znaju da je lej u susednoj Rumuniji. Većina učenika zna da nabroji od pet do osam parova, mada ima dosta učenika koji znaju da nabroje i 12-15 parova. Kasnije aktivnosti su bile drugačije za svaki razred.

U trećem razredu  smo radili zanimljivu igra (videti sliku) sastavljanja jednakostraničnog trougla od 25 manjih jednakostraničnih trouglova gde su na stranicama trougla bile ispisane

  • asocijacije povezivanja zemalja i valuta
  • pojmova vezanih za banku i štednju
  • tablica množenja

Učenici su u grupama po četiri radili na sastavljanju ove svojevrsne slagalice. Posle igre smo primetili da bi bilo bolje  da imaju veliki trougao na koji bi slagali male trouglove. Pedagog Mirjana Blagojević je primetila da se ova igra može primeniti i za druge časove sa drugačijim asocijacijama. Recimo iz fizike da na stranicama stoje 1dm=10cm itd kod pretvaranja  ili v=s/t, s=km, t=h kod brzine u šestom razredu. Za svaki predmet može da se nađe primena i igra.

U šestom razredu učenici su radili Plickers kviz gde su trebali da pogode koja znamenita ličnost srpske istorije se nalazi na različitim apoenima. Može se primetiti da učenici najlakše prepoznaju Nikolu Teslu i Nadeždu Petrović dok sa svim ostalim ličnostima imaju manje ili veće probleme. Posebno teško im je da prepoznaju manastire na kovanicama, što je i razumljivo.

U sedmom razredu, u okviru teme pravougli koordinatni sistem, učenici su crtali kasicu-prasicu, vetrenjaču i ajkulu pomoću tačaka sa zadatim koordinatama. Učenici su trebali da dobiju vetrenjaču i kasicu-prasicu. Kasica-prasica je očigledna asocijacija. Vetrenjača ima vezu sa štednjom prirodnih resursa i obnovljivim izvorima energije.

Pored događaja „Svetske nedelje svemira“, „Eratostenov eksperiment“ itd koje obeležavamo već nekoliko godina i događaj „Svetska nedelja novca“ će ući u plan školskog programa u nastavi matematike sve u cilju primene matematike i učenja životnih veština.

Advertisements

O DaNe

Math teacher and IT expert with nearly 30 years of experience with interest in math, astronomy, life long learning, dance, music.
Ovaj unos je objavljen pod Matematika i označen sa , , . Zabeležite stalnu vezu.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s